Adósságrendező Hitel Aktív Bar Listásoknak
– Egy igazi love story fordulatos cselekménnyel, sok humorral. Remélem, a végtermék mindenkit meggyőz arról, hogy Lucia személyében jól választottam főszereplőt. Hírlevél feliratkozás Ne maradjon le a legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket! Feliratkozom a hírlevélreHírlevél feliratkozás Ne maradjon le a legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket! Feliratkozom a hírlevélre
Borzasztóan nehéz egyébként vígjátékot csinálni, nagyon jó ritmusérzék kell hozzá. Az lenne tőlem idegen, ha depressziós művészfilmet csinálnék. MN: Mit szólnál a negatív kritikákhoz? Hol éreznéd őket indokoltnak? HG: Fogok kapni egész biztosan, engem sosem szeretett a kritika. Megbirkózom vele. Néhány vetítés után azzal szembesülök, hogy mindenki a Valami Amerikát várta vissza. Egy olyan típusú dramaturgiát nem lehetett beépíteni a Magyar Vándorba, ennek a műfajnak a sajátossága a dramaturgia hiánya, sokkal inkább tablószerű. A filmnek vannak hibái, ezt én is látom, de nagy általánosságban olyan lett, amilyennek képzeltem, bennem nincs elégedetlenség. A szakma aValami Amerikát sem fogadta jól, és mégis működött. Én ahhoz értek, hogy a közönségnek csináljak A film végén eluralkodik egy kis hazafiasság. Ez azért van, mert a mai politikai diskurzusokat ismerve a magyarság kigúnyolásáért is kaphattál volna? HG: Valószínűleg egy szélsőjobb kritika kikezdené ezt az oldalát, de azzal nem tudok és nem is akarok vitatkozni.
Főiskolás kora óta játszik színpadon: a szegedi és pécsi nemzeti színházas kitérők után legjelentősebb ideig a budapesti Nemzeti Színház, a Vidám Színpad, a Népszínház és a József Attila Színház, majd 1995-2001 között a Veszprémi Petőfi Színház, 2001 óta az Új Színház társulati tagja. A Paulay Ede utcai teátrum pillanatnyilag legfoglalkoztatottabb művésze: hét darabban játszott a 2020/21-es színházi énkásságát 1985-ben Jászai Mari-díjjal, 2018-ban Kossuth-díjjal ismerték el. 2021-ben megkapta a Magyar Filmakadémia életműdíját, és csillagot kapott az Egri Csillagok Sétányán.
Amikor ugyanis vábbi részletek >>Diszkós világslágertől a magyar hiphop úttörőiig: rejtett kincsek a vajdasági zenei színtérről Az előző részben tárgyalt mulatós zenei forradalom, a muskátlizene sokszínűsége mellett akadt más stílusú zene is, amit annak ellenére, hogy magyar nyelvű volt, jugoszláviai lemezcégek adtak ki. Jugoszlávia hat tagköztársaságból állt (Szerbia, Horvátország, Szlovénia, Macedónia, Bosznia-Hercegovina és Montenegró), a Szerbián belüli Vajdaság magyar kisebbsége a nyolcvanas évek közepén nagyjából 350 ezer főt számlált. A 3+2 együttes sikere és a nyomában berobbant muskátlizene-színtér azonban hozott annyi vásárlót, hogy a lemezcégeknek bőven megérte a magyar előadók kiadása. Helyben is jól fogytak a lemezek, magyarországi exportként pedig pláne. A mából visszatekintve inkább az a kérdés, hogy a jugó kiadványok mellett a magyar lemezcégeknek – 1987-ig a Hungarotonnak, utána a gombamód szaporodó független kiadóknak – vábbi részletek >>Meleg, egyedülálló, örökbefogadó apuka lett az egykori pap Kisfiam, itt hagytad a varázspálcád – kiált a fia után egy átlagos hétköznap este Mészáros György.
(Az eddigi hat játékfilmje közül a romantikus Lora kivételével mindegyik rekorddöntő nézőszámot ért el a hazai mozikban. )Új játékfilmje, a 2021-es év második legnézettebb játékfilmjének számító Toxikoma kapcsán úgy nyilatkozott a Kultúrpart online kulturális magazinnak: "(…) Amikor a forgatókönyvben már jócskán benne voltam, nekem akkor is az volt az alapvető elképzelésem, hogy egy olyan filmet kell csinálni, amiben általános emberi dolgokat mutatok fel, olyanokat, amiktől akkor is megáll a lábán, ha a nézők nem tudják, ki Szabó Győző vagy kicsoda Csernus doktor. Éppen ezért gyakorlatilag ez egy buddy film, azzal a csavarral, hogy megtörtént eseményeken alapul. "A Toxikoma mozikba küldése után, miután kiderült, hogy a Nemzeti Filmintézet több filmtervét is elutasította, mutatta be a Bűnös város című politikai szatíráját. A stáblista nélküli, fekete-fehér alkotás impozáns szereplőgárdával készült: Thuróczy Szabolcs, Nagy Ervin, Schneider Zoltán, Lászó Zsolt, Gazsó György és Sodró Eliza is játszik nkásságát 2009-ben Balázs Béla-díjjal ismerték el.
Ide bármikor szívesen visszajön, hiszen Magyarországot a második otthonának érzi. – Nem találtam magyar szereplőt. Az egyik barátom hívta fel a figyelmemet a fiatal amerikai színésznőre, akinek a diplomaosztóját Los Angelesben Lucia vezette. Tudtam, hogy mivel Los Angelesben hárommillió állástalan színész van, s nagy a merítési lehetőség, ott lesz a legnagyobb esélyem megtalálni a címszereplőt. Nagyon szerencsés találkozás volt, tízperces kávézás és beszélgetés után eldöntöttem, hogy ő az, aki ezt a szerepet el tudja játszani. Lucia a filmforgatáson angolul játszott. Lefordították neki a dialógusokat, így pontosan tudta, mit mondanak neki magyar partnerei. Herendiék a nyelvi problémára felkészültek, arra is, hogy az angol ugyanazt tömörebben fejezi ki, mint a magyar. Ezeket a helyzeteket Lucia jól megoldotta: néha badarságokat is mondott, hogy a szöveghossz megegyezzen a magyarral. – A Lora mindenképpen más, mint az első két filmem, érettebb és komolyabb munkának gondolom – mondta Herendi Gábor.
Tömegbe verődtek a celebek szerda este Herendi Gábor új filmjének, a Lorának a Corvin moziban rendezett díszbemutatóján. A vörös szőnyegen is nagy volt a forgalom, négy terem teltházas volt, és az állófógadáson is egymás lábát taposták a vendégek. Oroszlán Szonját meghatotta a vak lány története, az S. O. S. Szerelem forgatókönyvírója pedig Oscart jósolt neki. Az este folyamán végre rájöttünk, mi a celebség legfőbb kritériuma: ösztönösen tudni, melyik bejárati ajtó vezet a fotóhadsereghez. A műfaj legjobbja Oroszlán Szonja, amíg meg nem érkezik édesanyjával a film amerikai címszereplője, Lucia Brawley. A színésznő a vakuk előtt hirtelen lekapja kabátját, miközben hatalmasakat mosolyog körbe. Nyolc órakor érkezik a volt pénzügyminiszter, Kupa Mihály, aki egy halványabb mosoly idejére lelassít a fotósok előtt, majd pár perccel később Herendi Gábor, a Lora rendezője érkezik feleségével, Sárközi Andreával. Közösen írták a forgatókönyvet is. A férj szürke zakójához nagyon jól illik a feleség szürke nadrágja, állapítjuk meg.
A forgatókönyvet Herendi Gábor ötlete nyomán Sárközi Andrea (aki egyébként a rendező felesége) és a Csak szex és más semmi forgatókönyvét is jegyző Divinyi Réka közösen írták. Herendi Gábor az akkor még Vaxerelem címen futó filmtervét a Magyar Mozgókép Közalapítvány művészfilmes pályázatára adta be, hogy miért, erről a rendezőt faggattuk az Articsóka teraszán egy forgatási szünetben. filmhu: A történet alapvetően egy love story, mégis a művészfilmes keretre pályáztál. Úgy érzed, hogy a Lora egy szűkebb réteg érdeklődésére tarthat számot? Herendi Gábor: Valójában arra vágyom, hogy egyszerre legyen művészfilm és közönségfilm, mindkét igényt egyszerre elégítse ki. Bár bevallom, én nem is szeretem ezt a szétválasztást. Ez egy közönségfilm, mert nagyon sok humor van benne, de mégis, azért érzem egy kicsit közelebb művészfilmhez, mert ha a Valami Ameriká-hoz hasonlítom, akkor mélyebb dolgokról szól, van benne súlyos dráma is. Klasszikus vígjáték helyett inkább sírós-nevetős. filmhu: Előző filmjeidnek is te voltál a producere, a Lorát is a Skyfilm gyártja.