Adósságrendező Hitel Aktív Bar Listásoknak
A szülő ilyenkor közelebb vitte gyerekét a hangszerekhez, megmutogatta, esetleg meg is pendített belőlük egyet-kettőt. Járni tudó gyereket mielőbb arra ösztönöztek, hogy a saját lábán táncoljon. Erre már az egyéves rávehető. A lánykák korábban hajlandóságot mutatnak arra, hogy másik kislányt társaságban táncra indítsák. Összeillesztöttük űket, amikor mögszólalt a zene eleresztöttük, járjátok! " 5 Az ilyen kis párokat mindenki segítette. Nem lökdöstek őket, inkább hagyták, haladjanak, mert a tápai csárdásnak alapja az is, hogy nem egy helyben járták, hanem haladtak vele. Gyakran kis kört alakítottak köréjük, hogy nagyobb legyen az önbizalmuk. A lánykákat csak egyszer kellett összetönni, azután már maguk is hozzáfogtak a tánchoz, ha megszólalt a zene. A kezdéssel mindig baj volt, ezért a felnőttek segítették őket. Itt az volt a tánc- * Magyari Jánosné adata. 6 Ördög Pálné adata. 223 kezdeményező, aki bátrabb volt, aki jobban tudott már táncolni. Némelyikük érezve a sok rászegezett, figyelőszemet még tett is rá, vagyis igyekezett az öregektől látott díszekből fölhasználni.
Ezidőre már csak nagyon ritkán szólt csárdásmuzsika, előtérbe kerültek a nyugatias táncok, amelyhez már nem illett a kacsintgatós, kiabálásos táncba kérés, hanem szabad? "-kéréssel kértek engedélyt először a kísérőtől, majd a lánytól, hogy egy nótát eltáncolhassanak. Végezetül a diszkóról ejtünk néhány szót. A tápaiak minden alkalmat megragadtak, hogy kedvüket dalban, táncban vagy zenében kifejezzék. Legősibb táncukat nem ismerjük. Csupán az emlékezettel elérhető legrégibb idők táncairól mondhatunk biztosat. A csárdás mellett a darudöbögős látszik a legrégibb táncnak, amely a lassús csárdásnak egy kifinomodott, elaprózott változata. Martin György több tanulmányában is hasonlóan ír róla. Nevének elterjedését, meggyökeresedését a Gyöngyösbokréta mozgalom idejére teszi. Alapjában több táj táncában is megtalálható, mint dobogós. A régi tápai 221 Ï öregek lagzikban járták, de báli tánc soha sem lett belőle. A mai legidősebb tápaiak nem tudják, miért darudöbögős a neve. Nyelvükkel mögcifráztuk, mögröszkettettük a csárdást".
Egy idő után megszűnik a belső nyugtalanság. Az ismétlődő mozdulatok kívülről befelé irányítják a figyelmet. A közösség nagy szerepe pedig, hogy biztonságot ad, megtartó erő, anélkül, hogy bármit is szavakba kellene önteni. B. : Miként használod a táncot a lelki téren végzett munkádban? Melyek egy ilyen egység elemei? A súlypontjai? Milyen alapmagatartásra van szüksége a lelkigyakorlatozónak? Mi a kísérő, vezető szerepe? D. : Kifejezetten lelkigyakorlatot csak meditatív tánccal felépítve én sohasem tartottam. Viszont szinte minden csoportban felhasználom a meditatív táncot, ennek jótékony hatásai miatt. Tematikus hétvégeken, például diákokkal, családos csoportokkal a témának megfelelően használni szoktam a reggeli dicsőítő imához, napközben csoportfoglalkozás előtt ráhangolódásként, vagy ennek végén lezárásként. De esti hálaadó imához is fel szoktam használni ezt a módszert. Hogy milyen arányban viszek be ilyen elemeket egy-egy programba, az a témától és a csoport résztvevőinek nyitottságától is függ.
Az emberek ásóval fordították, majd erősen lefúrkózták. Ezután hívták a gyerekeket, hogy táncoljanak rajta. Az én apám, amikor minálunk vót gyerökbál hozott égy kis söprűbort, hogy nagyon tapoggyuk mög a házfőggyit. 14 Ugyanilyen céllal táncolhattak a gyerekek az új ház építését követően is a zöldágkor, mely alkalommal táncra kerekedtek az idősebbek is. Ilyen bálakon a gyerekek nemigen táncoltak párba. Legföljebb a lányok. S mivel a tánc egyben munka is volt, leginkább mars dallamot muzsikált a citeras, hogy minél jobban ugráljanak a földön. Táncolási alkalom volt gyermekek részére is az estébe nyúló, nyári, utcai gyékénymunka utáni idő. Ezen legtöbbször csak a lányok táncoltak, a fiúk az árokparton ülve nézték őket. Bátrabb lányok odaszaladtak és magukkal vonszolták egyikét-másikát, de azok az első adandó pillanatban meglógtak tőlük. Iskolahagyott korú lányok már elmehettek a vecsörnye utáni lányok báljába. Hz időre mind tudtak kenyeret sütni, értették a gyékénymunkát, tudtak mázolni, meszelni, egyszóval eladósorba kerültek.
(7óra7) - 08/02/2017 Kilencedikes osztály érkezik a Bethlen Téri Színházba, és tölti meg a kávézó békeidőbeli miliőjét kortalan zsibongással és huszonegyedik századi szelfikkel. Rövid, felvezető magyarázat után fontosember attitűddel jelenik meg a Főnix Táncszínház igazgatója. Elnézést kér, de bármennyire is szívügye a kortárs tánc és a fiatalabb generációk közötti kapcsolat, hirtelen jött elfoglaltsága miatt ma mégis elmarad a kulisszabejárós színházbemutatás, helyette a most készülő táncelőadás próbájába fognak belenézni a középiskolás vendégek. Amiről egyébként még az éppen próbáló táncosok sem tudnak. Persze, mindez játék. Valóban van egy táncszínház a Bethlen téren, de az a Közép-Európa Táncszínház, és valóban vezető beosztásban van az "igazgató", de nem egy táncszínházat menedzsel, hanem színházi-nevelési programokat vezet a Káva Kulturális Műhelyben. Jelenleg pedig éppen nem vezet, hanem színész-drámatanárként játszik a Horda 2 című színházi-nevelési előadásban. A cikk teljes terjedelmében elérhető a 7óra7 oldalán.
Ezesetben az asszonyok kapták el mindenféle felkérés nélkül és máris forgásba kezdtek. Kapkodtuk űket, hogy nekünk is jusson a jóból. " 8 Az ilyen nőválaszra vacsora után került sor; valamennyi férfi előkerült ilyenkor a padok mögül. Ebből a lehetőségből nem maradtak ki a nagylányok se. De ők nem voltak annyira bátrak, hogy idegen legényt fölkérjenek. Annál szívesebben keresték és hívták édesapjukat, keresztapjukat, s akinek élt a nagyapja, azt vitte táncba. Egymáshoz tartozó, de még nem jegyes pár táncba indulását szinte mindig a legény kezdeményezte: Gyere" szóval hívta párját. Majd valahol oldalt, hogy senki se zavarja őket csendes beszélgetésükben táncoltak. Mulatós jegyespár nem húzódott el, inkább a zenészek közelében táncolt, s ezeknél nem volt ritka, hogy a lány kezdeményezte a táncot: mönnyünk, jó? " És mentek. A vőlegénynek illett megtáncoltatni az édesanyját: Gyűjjön édösanyám, táncoljunk", a keresztanyját, lánytestvéreit, a nyoszolyúlányokat és ha élt, a nagymamát is. Ha a vőlegény nem nagyon szeretett táncolni, várhatták, hogy mikor kéri fel őket.
Ami létrejött, a Rómeó és Júliától a Woyzeckig bármi lehetne, akár még a Vihar is. Tóth Ágnes Veronika: - 09/03/2010 Jónás Zsuzsa, Virág Melinda és Hámor József, Gergye Krisztián és Szögi Csaba a társalkotói a Közép-Európa Táncszínház márciusi premierjének, a Viharnak. Jónás Zsuzsával a készülõ darabról beszélgettünk, és arról, mik a tapasztalatai táncpedagógusként, koreográfusként és táncosként. (Kultú) - 03/02/2010 A Bethlen téri társulathoz nem vendégként, hanem barátként, s nem táncosi, hanem koreográfusi minõségben visszalátogató Katona Gábor és a szükségszerû frissítésen átesett Közép-Európa Táncszínház (KET) együttmûködésébõl született elõadás, a Hangképek számomra a 2009-es év egyik legkellemesebb meglepetése volt. Pataky Klári kompozíciói félreérthetetlenül jelenkori alkotások, mégis sokat, talán minden hazai pályatársánál többet hordoznak magukban a klasszikus koreográfiai megoldásokból. Mert szerkezetük áttekinthetõ és fegyelmezett, felépítésüket ugyanúgy átszövik az elõre és visszautalások, mint a mozgásokat a motívumok bemutatásának, fejlesztésének és variálásának elve.
- 26/10/2019 Mit kezdünk egymással, ha ismeretlenként egy térbe kerülünk, milyen szabályozók irányítanak, és milyeneket hozunk mi magunk létre? Drubina Orsolya: (Librarius) - 22/09/2019 Szoktam találkozni bátortalansággal, amikor valaki egyszerűen nem akarja megfogni a szálat. És bár kötnöm kell magam bizonyos pontokon a zenéhez időben, én mégis néha ott ragadok egy-egy nézőnél, hogy ha csak pár másodpercet is, de szánjak időt arra, hogy bátorságot gyakoroljunk. Én, hogy elég őszinte tudjak lenni az ajánlathoz, ő pedig, hogy elfogadja azt. Hajnal Márton: - 05/05/2019 Mindamellett a mozdulatoknak a koreográfia egészében van egy megnyerő hullámzása, sajátos ritmusa. Ezzel pedig remekül összhangban van Hámor saját maga által szerzett, lüktető zenéje, amely a tánchoz hasonlóan hajlik, kavarog, hol energiával töltve fel a közös mozgást, hol ijesztővé téve ugyanazt, emlékeztetve az egyformaság hátterében szükségszerűen ott álló kontrollra… Komjáthy Zsuzsanna: - 05/04/2019 Az előadók falják maguk körül a teret, miközben a tér szinte viszontfojtogatja őket, ez a kettős irányú mozgás pedig egyrészt sajátos dinamikát teremt, másrészt átlép a színpadon, és simán bekebelezi a közönséget.