Adósságrendező Hitel Aktív Bar Listásoknak
Ám, egy idő után az embernek elege lesz ebből a mélabúból. Tehát, amint jön a napos idő ne hagyd kicsúszni a lehetőséget a kezeid közül. A nap barátságos fénye nagyon üdítő tud lenni a sok borongós hét után, főként a parkokban és az erdőkben. Ilyenkor a legjobb portrékat készíteni, hiszen a hó természetes derítőként 'használható'. A napfény és a hó csodálatos párost alkotnak együtt. Lényegében, legyen szó a tél vidám vagy melankolikus oldaláról, mindegyik hangulatnak megvan a maga szépsége. Ködös reggel a Bükk-fennsíkon (fotó: Pinterest) Fényképes üdvözlőkártya Karácsonyra a Törökfotónál! Alkalomhoz illő sablonok Mindezt biztosítja számodra a Törökfotó Miskolcról! A Bükk gyönyörű napsütésben, érdemes meglátogatni! 4, Adj színeket a fotóidhoz! A tél a legkevésbé színes évszaka az évnek. A fákon már egy zöld levél sem maradt és a füvet is fehérség takarja, úgy érezheted magad, mint egy fekete-fehér filmben. Ha a család vagy barátok fotózásakor minimalista képeket szeretnél, akkor a legegyszerűbb ha megkéred őket, hogy szürkés és kékes ruhát vegyenek fel.
Pásztázd a körülötted lévő terepet és próbáld kitalálni, hogy mi lenne jó háttérnek. 10. ) Régies, archaikus hatású fotó készítésénél (pl. egy tanyán fotózva) lehetőleg komponáld ki a képből a modern elemeket (pl. villanyoszlop, trafódoboz). 11. ) A Prakel féle kompozíciós folyamat leírja, mik a lépései a komponálásnak. Szerintem egy egyszerű de nagyszerű összefoglalója, milyen dolgokra érdemes figyelni egy helyes komponálásnál: a. ) felfedezés: téma kiválasztása, nézőpont kiválasztása b. ) izolálás: mélységélesség, perspektíva(zoom), fókusz c. ) elrendezés: kameraszög, keretezés, vágás12. ) Az alsó és felső perspektívás fotózás rettenetesen erős kompozíciós technika. A hollywoodi filmeknél is temérdek alkalommal használják, sokkal látványosabb, ha kissé alulról vagy felülről nézhetsz egy-egy jelenetet. Ugyanígy hat a fotóknál is. Guggolj sokat, állj fel valamilyen tárgyra, próbáld meg a szokásostól eltérő nézőpontból lefotózni a témát, eseményt! Expozíciós tippek:13. ) Az expozíció kompenzáció M (Manuális fotózás) módban nem működik, hiszen ott a záridőt és blendét is kézzel állítod be, a fényképezőgéped nem tud mit kompenzálni.
Ehhez sem kell feltétlenül rengeteg idő, vagy túlzott fotós elhivatottság. Egyszerűen tudatosan válasszuk ki a helyszínt a barátok megörökítéséhez, menjünk néhány kört a pályán, majd beszéljük meg a fotóalanyokkal, hogy hol kell elsíelniük. Nagyon hálás helyszín például teleobjektíves fotózáshoz a letörések teteje, ahol a pálya hirtelen lejteni kezd. Itt ugyanis tudunk úgy fotózni, hogy a háttérben nem a pálya, azaz a fehér hó jelenik meg, hanem a távoli, hóborította erdő, vagy a kék ég, ami sokkal érdekesebb látványt nyújt a síző mögött, mint egy egyöntetű fehér háttér.
5 / 19Fotó: Gulyás Attila Hó és olvadás ugyanazon a napon Csetény szőlőhegyén Végül persze vannak olyan témák, amelyekkel érdemesebb megvárni a teljes olvadást, mert a részleges hótakaró egyszerűen eltakarja a fő témák fontos felületeit. Ezek jellemzően városi, belterületi témák, ahol az utolsó hófoltok hozzáadott érték nélkül, feleslegesen vonják magukra a pedig minden hó elolvad, jó tudni, hogy sok száz méteres magasban már egészen más lehet az időjárás. A Kárpát-Medence jellegzetes meteorológiai képződménye az inverzió, a földközeli légrétegekben megülő hideg, amely sokszor sűrű, szitáló köddel, szürkeséggel és szmogriadókkal jár. Közben viszont a hegytetőkön hét ágra süt a nap. Még ha nem is ér véget a szürkeség ezer méterig, akkor a fákon kicsapódó zúzmara varázsolja mesebelivé a tájat. 6 / 19Fotó: Gulyás Attila Pilisi "fehér nyár", miközben pár száz méterrel alacsonyabban, a városok körül csak a szürke ötven árnyalatát láthatjuk Ahogy a közelmúltban láthattuk, a Kékest, az Írott-kő környékét és a hasonló, közismert kirándulóhelyeket ilyenkor valósággal megrohamozzák.
Bő fél évig fotóztam ezeket az állatokat, kizárólag a 300/4-es Pentaconnal, nagy ritkán duplázóval is. Az esetek többségében a 300mm lencse elég, de mint mondtam olykor az 500mm is kevés. A nagylencse leginkább azért hasznos mert ez a terület nemcsak kiváló szarvasállománnyal rendelkezik, hanem egy nagy tóval, mocsárvidékkel, erdőkkel és ebből következtetően változatos madárvilággal is. Ha az embernek van ideje, és kedve nagyvadfotózás után vagy épp közben még madarászkodhat is, illetve madarászkodás után még nagyvadfotózhat is. Node térjünk vissza a cserkelésre. Nem kellett sokat mennünk, újabb csapattal találkoztunk a learatott tarlón, így aztán innen is kiszemeltem egykét bikát. Mindent összevetve, tökéletes napom volt, egészen reggeltől, a késő délutáni fényekig, a szarvasok helyükön vannak, ugyanolyan szépek, vagy tán most szebbek is, mint voltak. Sokszor jövök még ide, régi álmom volt a havas tájon bóklászó szarvasok fotózása, így ha időm engedi, és a hó is tartós marad, akkor fog még itt születni egykét klassz kép.
1. Legyél a megfelelő helyen! Az egybefüggő hótakaró csodás látvány, de sajnos sokszor nem tart sokáig. Azonban az árnyékos völgyekben, domboldalakon már tovább marad meg a hó, foltokban. Mondhatnánk, hogy a szerencse kérdése, hogy hol mutat mindez jól vagy rosszul, de aki végignéz sok száz képet ilyen időkből, az előtt igenis kirajzolódik két egyértelmű lista. Ugyanakkor nagyon fontos, hogy egyik sem kizárólagos, hiszen a fotózás kreatív sport, amelyben a "soha" és a "mindig" nem létező kifejezések. A képek többsége alapján viszont igenis lehet következtetni kockázatos és ígéretesebb témákra. Ahol általában nem tesz jót a részleges hótakaró: sziklaformációk, erdei talaj és általában a földön látható kisebb témák bemutatása. Vegyes felületek, például patakvölgyek sziklákkal és vízzel; parkok, ahol az olvadó hó mintázatai keverednek az utak, mezők formáival. Fotó: Gulyás Attila 4 / 19Fotó: Gulyás Attila A Morgó-gödör homokkőszurdokában a hó több gondot okozott a képen, mint amennyit megoldott Amit viszont jó eséllyel feldob: nagy felületek struktúrái, például szántóföldek, mezők, szőlők; az árnyékok és a domborzat érzékeltetése a megmaradó hóval, avagy épp az ellentétek bemutatása: napsütötte, zöld domboldal és hó vagy a jég utolsó nyomai, körös-körül olvadással.
Ha hópelyheket szeretnél fotózni, mindenképpen kapcsold ki a vakut. A hópelyhek fotózásakor érdemes valamilyen sötétebb hátteret keresned, mely kiemeli a fehér pelyheket, és könnyebbé teszi megörökítésüket. Az átlagos fényviszonyokhoz képest a napfény színhőmérséklete is változhat. Ha a képed túl sárgává vagy kékké válik, a "white balance" funkció segítségével tudod módosítani a beállításokat. [szerkesztés] Amire szükséged lehet Fényképezőgép Akkumulátor, elem Téli táj Megörökítésre váró emlékek [szerkesztés] Figyelmeztetések Hóesésben vagy esőben nehéz szárazon tartani a gépet. Ügyelj rá, hogy ilyen esetben ne kerüljön víz vagy hó a gép felületére, különös tekintettel a kezelőszervekre, illetve az objektívlencsére. Ha téli sport közben magadra erősíted a kamerádat, akkor ügyelj rá, hogy a kezed szabadon legyen, hogy védeni tudd magad az esetleges esésnél. Ha az expozíció-korrekciót átállítottad, akkor géped hosszabb záridővel fog dolgozni. Ebben az esetben lehet, hogy bemozdul a képed, ilyenkor használhatsz állványt.
Ezen a ponton azonban még nem rontottuk el, ha a leggyorsabb és legegyszerűbb eszközt keressük. A Photoshop színtartomány-kijelölésével a képen behatárolható a hó fehérje, az előzményecsettel pedig visszaállítható rajta az eredeti, nem teljesen fehér struktúra. Egy másik lehetséges megoldás az árnyékok és csúcsfények beállítása, ami kijelölés nélkül az egész képre érvényes lesz, kijelöléssel pedig csak egy részére. Mindez persze csak a két legprimitívebb eszköz a többtucatnyi közül. Aki elmélyed bennük, az a mai technikával szinte túlzás nélkül bármit, bárhol lefotó nincs összetett képszerkesztő programja, az akár a telefonok beépített alkalmazásaival is sokat segíthet a képen. Az emberi szem által érzékelt havas táj az eszköz fénymérőjének csak egy világossági érték, nem "tudja", hogy most épp fehérnek kell lennie, ezért a képek nagy átlagának középszürkéjére igyekszik beállítani a kép átlagos világosságát. Összefüggő hóban tehát bátran bíráljuk felül a kép világosságát. Vagy növeljük meg utólag – előbbi esetben persze ne felejtsük el kikapcsolás előtt alaphelyzetbe állítani.